miercuri, 13 ianuarie 2010

Petiție

La inițiativa d-lor Vladimir Tismăneanu și Mihail Neamțu a apărut pe internet o petiție cerând eliberarea dizidentului chinez Liu Xiaobo, care a fost închis pentru 11 ani deoarece a avut curajul să promoveze drepturile civice în lagărul acela imens din răsărit. Eu zic că merită semnată: nu că ar putea avea vreun efect practic imediat, dar măcar să știe omul că nu e singur (pentru că o să afle cumva, mai devreme sau mai târziu) și autoritățile comuniste că nu își pot face de cap chiar cum vor ele, în aplauzele lumii libere indiferente, terifiate, admirative sau „corecte politic”.
Pentru a semna petiția, accesați link-ul: http://www.petitieonline.ro/petitie/semneaza/solidaritate_cu_dizidentul_chinez_liu_xioabo_condamnat_de_autoritatile_comuniste_la_11_ani_inchisoare-p40125039.html

2 comentarii:

Anonim spunea...

Totuși îl cheamă Xiaobo, nu Xioabo. Că apoi n-o să știe că petiția e pentru el.
Cît despre dl Neamțu... mai bine mă abțin de la comentarii.

Alexandru Gavris spunea...

Mii de scuze...asta se întâmplă dacă nu verifici... Ei, dar ce să-i faci, i-am luat în serios pe inițiatorii petiției, mă gândeam că ăștia chiar știu mai bine :).
Dl. Neamțu...nu am făcut nici un fel de comentariu la adresa persoanei d-sale (sincer, nu am nici o opinie, îi cunosc prea puțin scrierile). Dar, orice ar fi, gestul rămâne.