vineri, 17 octombrie 2008

Donnie...si intuneric

Am vazut si Donnie Darko. Un fel de combinatie intre Stephen King (una dintre cartile sale apare in cadru, de altfel, la inceputul filmului), Dead Poets Society si Harvey (piesa de Mary Chase, ecranizata in 1950). Reteta e interesanta, altfel; o structura neconventionala, de film cult, altoita cu tot felul de locuri comune, care, probabil, i-au asigurat prezenta in topul imdb (locul 125).
Ca perspectiva regizorala, filmul incepe bine. Are cadre lungi (ceea ce, nu-i asa, asigura intotdeauna o buna receptare critica) si o obscuritate ce nu devine, totusi, deranjanta. Pe parcurs insa, regizorul (Richard Kelly) pare a se plictisi si trece la clasica si obositoare succesiune, tipica filmelor comerciale: plan general-mai multe prim planuri succesive cu aceiasi 2 actori-plan general.
Remarcabil, totusi, felul in care se descurca Jake Gyllenhall, actorul principal, desi cam fara stralucire. Despre ceilalti actori nu gasesc nimic de spus.
In alta ordine de idei, am impresia ca Guillermo del Toro (in Labirintul lui Pan) a tras cu ochiul la filmul asta pana la limita plagiatului: epicul e suspect de asemanator, in liniile principale; mai mult, chiar mastile personajelor venite din alta dimensiune care apar in cele doua filme se aseamana.
In rest...sa dormiti bine!

2 comentarii:

Bogdan Ghiurco spunea...

Am văzut si eu Donnie Darko. Cam aceleaşi asemănari le-am găsit şi eu. Minus cea cu filmul (filmele?) lui Del Toro (aici nu m-am lămurit). Şi plus cea cu Fight Club, care e cea mai pregnantă, după mintea mea.
În rest, un film oarecare.

Alexandru Gavris spunea...

Mersi pentru observatie. Am modificat textul si am precizat filmul la care ma refer. La Fight Club trebuie sa ma mai gandesc.