joi, 16 octombrie 2008

Closer...

Ieri am vazut un film mediocru cu un subiect bun. Se cheama Closer si e din 2004. Mi s-a parut dezamagitor in comparatie cu filmele mai vechi ale aceluiasi regizor, Mike Nichols. Daca fac comparatie cu clasicul Who`s affraid of Virginia Wolf? imi apare cu totul lipsit de vlaga si imaginatie, aproape standardizat. Julia Roberts a jucat groaznic (ca de obicei), Natalie Portman ceva mai bine, Clive Owen chiar bine :). Merita totusi remarcata ideea de a face un film in care personajele nu vorbesc decat despre erotism, dar in care nu apare nici macar o scena erotica... Din pacate, scenaristul nu a stiut sa isi duca ideea prea departe. Si uite asa se intampla... La fel cum s-a petrecut cu Francis Ford Coppola, care a revenit, dupa o lunga absenta, tot cu un film mediocru (Tinerete fara tinerete), sau cu Martin Scorsese, care a luat Oscarul cu The Departed probabil in compensatie pentru"uitarea" in care l-a lasat Academia Americana de Film pe vremea cand isi lansa cele mai bune productii (Taxi Driver, Raging Bull etc.). Dar...asta e...nu poti face haz de limitele omului.

3 comentarii:

Bogdan Ghiurco spunea...

Salut!!!
Bine ai venit printre blogeri. E o onoare.
Cât despre Closer... Mie mi-a plăcut. M-a ars. Ce-i drept, nu ca cu fierul înroşit, ca atunci când am văzut Who's affraid of Virginia Woolf, dar aşa, ca un tatuaj de fiţe făcut pe spinare, da.
Apoi, cu Julia Roberts cred că eşti un pic aspru. Momentul în care ea îi mărturiseşte brutei de Clive Owen că şi-a tras-o cu Jude Law e un moment de spaimă pură, de animal hăituit. Nu sunt multe filmele din care să-mi amintesc scene exclusiv pentru jocul actorilor. În general, eu nu prea cred în asta. În sensul că un film bun poate exista în ciuda jocului prost sau nepotrivit al actorilor.

Alexandru Gavris spunea...

Salut. Cu privire la jocul actorilor...as nuanta un pic. Uite, eu imi aduc aminte The Last King of Scotland mai mult pentru Forrest Whitaker.Si, chiar daca nu jocul face filmul, imagineaza-ti putin cum ar arata, spre exemplu, Brad Pitt in rolul lui Ivan Karmazov:) Eu zic ca e, totusi, nevoie si de actori.

Bogdan Ghiurco spunea...

E nevoie de actori, cu siguranta.
Cat despre Ivan Karamazov, inca mai astept o ecranizare macar decenta dupa Dostoievski. Poate ca ea exista, dar pe cele rusesti eu n-am pus mana.